Gelukkige mensen

Shockwave

Behoort u tot de talloze patiƫnten met chronische pijn en heeft u al het mogelijke geprobeerd om ervan verlost te raken? Korte tijd na injecties of medicatie weer dezelfde symptomen? Sinds enige tijd heeft Fysiotherapie Koese de mogelijkheid om uw klacht te behandelen door middel van Shockwave therapie.

Het gebruik van shockwave therapie wordt beschouwd als een van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente pijnbehandeling. In tegenstelling tot de conventionele behandelmethodes kan bij shockwave therapie de oorzaak van de pijn bestreden worden zonder het gebruik van medicatie of chirurgie.

Wat is Shockwave?

Shockwave therapie bestaat uit het toedienen van zeer kortdurende geluidsimpulsen met relatief veel energie. Deze (hoogenergetische) geluidsimpulsen worden opgewekt in een behandelkop en gericht afgegeven. Door de behandelkop met een tussenstof op de huid te plaatsen wordt de geluidsenergie in het lichaam overgedragen en uiteindelijk aan de te behandelen plaats afgegeven.

shockwave

Hoe werkt Shockwave?

Onder invloed van de energie van de geluidsimpulsen reageert het lichaam met het vrijmaken van verschillende herstelstimulerende stoffen en verbetert het de bloedcirculatie. Sommige vrijgekomen stoffen bootsen een milde ontstekingsreactie na, waardoor er pijndemping en een verbetering van de voedingstoestand optreedt. Andere stoffen stimuleren het herstel van het weefsel. Shockwave therapie is dus een manier om het zelfgenezend vermogen van het lichaam te stimuleren.

Wanneer kan Shockwave helpen?

Shockwave therapie is bij uitstek geschikt voor behandeling van aandoeningen aan pezen en de overgang van spieren naar pezen. Het kan hierbij gaan om aandoeningen waarbij kalkafzetting voorkomt, maar dit is niet noodzakelijk. Vaak gaat het om chronische, hardnekkige en pijnlijke aandoeningen. Hieronder een aantal voorbeelden;

Wat zijn de voordelen?